Tag: idea deko ruang tamu

Terapi Diri Seorang Surirumah, Hasil Deko Ruang Tamu Guna Bajet Sendiri Je

Adakah mendekorasi rumah merupakan terapi diri untuk anda? Jika ya, anda mempunyai minat yang sama dengan Madiha yang merupakan seorang surirumah. Terutamanya untuk surirumah, mereka tidak keluar bekerja dan bersosial dengan rakan-rakan seperti orang lain, dan waktu 24 jam diluangkan bersama suami dan anak. Oleh itu, deko adalah satu terapi untuk mereka. Cerita Madiha yang […]

Read More

Selepas Ruang Dapur & Bilik Anak, Ini Deko Ruang Tamu & Bilik Pakaian Pula

Sebelum ini kami pernah kongsikan artikel mengenai ubahsuai ruang dapur dan bilik tidur anak sebuah rumah kuarters Jabatan Perkhidmatan Veterinar Negeri Selangor. Ketika itu, rumah itu juga sedang dalam proses pengubahsuaian pada ruang tamu dan akan ditunjukkan hasilnya apabila sudah selesai. Jadi seperti yang dijanjikan, Madiha berkongsi hasil deko ruang tamu beserta bilik khas untuk […]

Read More

Konsep Deko Minimalis Ruang Tamu Bertemakan Putih & Hijau. ‘Sejuk’ Mata!

Dekorasi dan tanaman pokok adalah kombinasi yang tidak asing lagi buat penggemar deko. Bagi mereka, deko tidak akan lengkap tanpa tumbuhan hijau ini walaupun hanya 1 – 2 pokok. Dengan itu, pasti ramai yang akan berasa tenang apabila melihat deko ruang tamu oleh Nur Ain yang berkonsepkan minimalis dengan tema putih dan hijau. Tiada yang […]

Read More

Deko Ruang Tamu Ala ‘Jungle’, Inspirasi Dari Restoran Di Mexico

Ada yang sukakan deko ruang tamu ala ‘jungle’ seperti ruang tamu kediaman Aida Haryanti? Dia telah mendekorasi ruang tamu rumahnya yang dipenuhi dengan tanaman pokok hijau, inspirasi ketika dia menetap di luar negara iaitu Mexico. Ceritanya, sewaktu di sana, dia pernah mengunjungi sebuah restoran dengan deko ala ‘jungle’. Suasananya yang sejuk membuatkan Aida menggunakan konsep […]

Read More

Gara-Gara ‘Mengidam’, Wanita ini Ubah Deko Ruang Tamu Kepada Pink & Grey

Orang perempuan apabila mengidam ni macam-macam benda yang diinginkan mereka, tambah-tambah lagi jika sedang mengandung, lagi banyak benda-benda pelik yang diminta. Sama juga seperti Hidayah Abdul Karim yang ‘mengidam’ untuk menukar keseluruhan deko rumahnya kepada warna merah jambu, bermula dengan deko ruang tamu. Cerita ini berlaku ketika dia sedang mengandung sewaktu PKP bulan 3 dahulu. […]

Read More

Masih Dalam Proses Deko, Ruang Tamu Rumah 2 Tingkat Ini Nampak Begitu Mewah

Musim-musim hujan tambah PKPB ini, waktu kita banyak diluangkan di rumah sahaja. Salah satu aktiviti yang selalu dilakukan di rumah mestilah mengemas rumah, kan. Sama juga seperti Noridah Siamil, walaupun rumahnya masih belum siap didekorasi. Memandangkan dia baru sahaja berpindah masuk pada 2 hari sebelum PKP, banyak barangan yang belum dibeli, oleh itu, rumahnya masih […]

Read More

Deko Ruang Tamu Simple Untuk Yang Tak Suka Rumah Sarat Dengan Hiasan

Seluas atau sekecil mana pun ruang tamu rumah, kita pasti akan cuba mengehadkan penggunaan perabot dan barang dekorasi kerana tidak mahu rumah kelihatan sarat dan serabut. Disebabkan itu, kebanyakan dari kita lebih gemar untuk mengekalkan atau memilih deko yang simple sahaja untuk tempat tinggal. Begitu juga dengan Nor Fadzila Aziz yang berkongsi deko ruang tamu […]

Read More

Dekorasi Mewah Ruang Tamu & Ruang Makan Rumah Teres. Cantik Sangat!

Perbezaan pendapat dan minat dalam bab hiasan rumah ini adalah sesuatu yang normal, tambah-tambah dalam kalangan suami isteri. Masing-masing mahu menghias ruang dalaman rumah mengikut minat dan citarasa sendiri.  Zubaidah Din dan suaminya juga menghadapi isu yang sama berkenaan rumah teres mereka yang baru siap direnovasi. Zubaidah meminati warna biru manakala suaminya ingin menggunakan warna […]

Read More

Feature Wall Ala-Ala Wainscoting Guna Bajet RM 50?

Percaya atau tidak, ini lah yang telah dilakukan oleh saudara Shafeq Bada yang menghasilkan sebuah feature wall bercorak wainscoting pada dinding ruang tamu rumahnya dengan hanya menggunakan bajet sebanyak RM 50 sahaja! Asalnya dia mahu menghias dinding yang kosong itu dengan frame namun, memikirkan kos yang agak mahal, dia beralih kepada hiasan wainscoting tetapi dengan […]

Read More

Tukar Tema Farmhouse, Wanita Ini DIY Sendiri Deko Ruang Tamu

Untung menjadi seorang yang berbakat dalam menghasilkan pelbagai seni dekorasi rumah yang kreatif. Tambahan pula jika dilakukan tanpa bantuan sesiapa pun. Pernyataan ini tepat menggambarkan Norpadilah Binti Afandi yang telah mengubah tema ruang tamu rumahnya daripada pumpkin kepada farmhouse rustic. Perubahan yang mengambil masa selama hampir 2 tahun itu adalah kerana hampir semua barang deko […]

Read More

‘Makeover’ Ruang Tamu Rumah Kayu Kepada Ala Banglo

Nak memikat hati keluarga mertua ni ada bermacam-macam cara kan. Salah satunya adalah membuat kejutan kepada mereka dengan mengubahsuai rumah mereka daripada biasa-biasa kepada ala banglo. Projek ‘makeover’ ini, yang termasuk mengecat, memasang langsir dan lain-lain telah dijayakan oleh Shida Razak bersama-sama suami dan ipar duainya. Ia dilakukan menjelang hari raya pada tahun lepas jadi, […]

Read More